GUIDE: Skab opmærksomhed på messen med et messetelt og god indretning

Skrevet af d. 20 maj 2014 under Messe
0 kommentarer
Weber StandUp telte

Skal din virksomhed repræsenteres på en messe, er synlighed altafgørende.  Du skal have noget, der rager op over menneskemængden og tiltrækker de besøgende – og får dem til at gå hen til din stand frem for naboens. Med et StandUp telt fra Zederkof er du ikke alene sikret et rigtigt godt produkt – du er også sikret en nem og hurtig løsning, der giver dig tid til at opbygge din stand, så du kan skabe et miljø, der præsenterer dit budskab og samtidig får dine gæster til at engagere sig.

Hvor godtfolk er, kommer godtfolk til

Når du tager på messe er det i de fleste tilfælde for at skabe opmærksomhed – enten om et budskab eller et produkt – og i sidste ende aftaler eller egentlig salg. Men kunder kommer ikke blot af nysgerrighed. Det gør gæster. Derfor skal de gøres nysgerrige. Når først gæsten er på din stand er opgaven at skabe den tillid, der får gæsten til at vælge dig som leverandør.

Derfor er første opgave på messen at skabe nysgerrighed. Når først folk får lyst til at vide mere, kommer de til din stand, og hvor godtfolk er, kommer godtfolk til.

Tricket er egentlig blot at skabe et miljø, der enten får gæster til at opholde sig længere på standen, får dem til at more sig eller fordybe sig. Lav en sjov konkurrence og inddrag gerne de sociale medier. Få fx dine gæster til at tage et selfie i en bestemt situation på din stand eller med dit produkt, hvorefter de skal lægge det på de sociale medier med et bestemt hashtag. Det kan du drage fordel af på flere måder. Dels vil de fleste gæster more sig med det, og på den måde skabe nysgerrighed blandt andre besøgende, og dels opnår du en masse brugergenereret indhold på de sociale medier, der er med til at skabe opmærksomhed om dit brand.

Gæst – tillid – kunde

Mens gæsterne er på din stand, skal du vinde deres tillid. Vær opmærksom og spørg ind til gæsten og dennes besøg på messen. Hvorfor er de her, hvad søger de, hvad er deres profession osv. Led naturligt samtalen i retning af, hvad du og din virksomhed kan tilbyde dem. Ikke så meget hvad du kan sælge dem men i langt højere grad hvilke behov og problemer du kan opfylde og løse for dem. Sørg også for at vise, hvilken slags virksomhed I er. Ikke blot Jeres produkt. En ting er at sælge et produkt, men det er lige så vigtigt også at sælge sin virksomhed, for hvis du er en virksomhed med gode holdninger og værdier, så er det lettere at vinde gæsternes tillid, og så vælger de dig, den dag de – eller en i deres netværk, har brug for dit produkt.

Brug dit messetelt som blikfang

Det er en kunst i sig selv at opbygge en messestand, så den både præsenterer produkt og virksomhed i de bedste rammer og samtidig giver rum og mulighed for aktivitet og ophold på standen. Et godt sted at starte er med et messe telt – og det er egentlig uanset om messen finder sted indendørs eller udendørs. Vi har hos Zederkof en række særdeles populære messetelte, som er geniale i forhold til synlighed og opbygning af messestand. Teltet kan leveres med både logotryk, som Webers telte ovenfor, og fullprint, så hvis du ønsker et bestemt tema på din messestand, kan du få et telt, der matcher 100% ind i temaet. Skal du eksempelvis til en havemesse kan teltet printes med en baggrund af blade eller blomster – eller er det en boligmesse kan teltet printes så det ser ud som om, det er bygget op i mursten.

Vores StandUp Messetelt er endvidere så smart, at det kan slås op på ca. et minut. Et smart kliksystemt folder teltet sammen, nærmest som en paraply, og derefter blot foldes ud igen (derfor kaldes de også foldetelte). Det gør det langt nemmere at stille teltet op, det giver tid og kræfter til at fokusere på selve miljøet på standen og sidst men ikke mindst er det nemt at transportere, da det leveres i en praktisk transporttaske.

Flere tips til indretning af din messestand:

Ud over et messetelt er der en række andre ting, der kan være praktiske på Jeres stand.

  • Det er smart med et cafébord og et par cafestole. Både I og gæsterne tilbringer mange timer på messen, og det giver mulighed for at invitere gæster på et hvil og en snak om, hvordan I evt. kan samarbejde.
  • Hav også gerne et par ståborde til foldere og som I kan stå ved og få en snak.
  • Planter og belysning skaber atmosfære
  • Brug evt. skilte, plakater, bannere og standere med brochure til at skabe opmærksomhed og til at tiltrække nysgerrige.
  • Lidt godt til ganen. Kaffe og vand er altid et hit – det samme er chokolade og små handouts som keyhangere. Folk vil gerne have noget med hjem, og I opnår det resultat, at de bliver mindet om Jer. Derfor kan det være en ide at tænke ud af boksen, og få skabt nogle små souvenirs der er praktisk anvendelige og som man gerne vil bruge.
  • Vælger I at bruge ideen med en konkurrence på de sociale medier, hvor I anvender billeder, så sørg for et sjovt indslag, der er værd at tage et selfie sammen med – enten noget I kan bruge i markedsføringen af det pågældende produkt eller service eller noget, der er med til at brande Jeres virksomhed.

Lad Zederkof hjælpe dig

Hos Zederkof har vi mange års erfaring – både med telte, med messestande og ikke mindst totalindretning. Derfor har vi hos Zederkof et koncept – Designers Lounge – hvor vi hjælper med at skabe det helt rigtige miljø til formålet. Giv os et kald, så tager vi en snak om hvad du og din virksomhed skal bruge for at skabe en messestand, der er med til at give Jer det bedste udbytte af messen.

Ga til toppen Ga til toppen

Skriv en kommentar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *